Boycott Israel !

"It's better to light a candle, than to curse the darkness"

Friday, July 3

Masih Tidur

Apakah formula untuk TIDAK TIDUR semasa mendengar khutbah?

Kesian saya tengok. Tak kiralah budak sekolah ke, remaja ke, belia ke, pemuda ke, pakcik2 ke semua duk khusyuk 'mengangguk-angguk' semasa khatib bersemangat tengah bersyarah di depan.

Bangunlah wahai umatku!
Dah la kuliah Subuh / Maghrib hang tak pernah dengar,
Tazkirah pun jarang2, Radio dalam kereta lak dengar yang lagu2 hitzzz je,

Patutlah tak ambil tahu pun apa yang terjadi kat umat islam di sekeliling...

Aduih...
Kat mana lagi nak dengar pengisian ruhi?
Kat mana lagi nak dengar peringatan2? At least seminggu sekali waktu Jumaat macam ni

Kalau waktu ni pun nak tidur, takde la lagi waktu nak dengar tazkirah, kuliah, ceramah dll. Usrah lagi la jauh...

1 comment:

reza said...

di sini pn mcm tu jgak..kesian