Boycott Israel !

"It's better to light a candle, than to curse the darkness"

Thursday, December 6

Antara dua kanak-kanak....

Antara dua kanak-kanak yang dididik...

Tutup bendera mana-mana...
Tapi, fikirkanlah, renungilah, dan ambillah pengajaran...
Masa depan manakah akan membawa ke arah satu kegemilangan...?



STUDIO BINTANG KECIL


PIDACIL (Pemilihan Da'i Cilik)

Adik-adik kita pula mcm mana???


*Da'i - Seseorang yang menyeru. Menyeru kepada Allah swt.

6 comments:

Anonymous said...

omg..
sgt teharu dgr iza tuh berceramah..
cara ckp cm org da besar..
malu rasenye ngan pengetahuan yg xseberape nie..
tx tuk vid yg sgt2 membuka minda n gwe nie..

hadoken said...

aku rasa kat indon dah lama wat prog cmtu...

pernah mak aku beli kaset "taubat", ade dak kecik umur 8 tahun berceramah...best giler... so cm x terkejut sngt ng kepetahan kanak2 perempuan itu.... mungkin disana perkara itu sudah biasa

nmpk sngt kita suke hooray2

Sarah Mohd Shukor said...

Salam Awe.

ks nangis dgr ceramah iza. biasanya ks dgr yg Kiki punye je. tp yg Iza kali ni masuk dlm jiwa.

M N Basar said...

salam Awe,

betul2 tu- ada dua pilihan- kena guna akal untuk apa semuanya ini- kerna mengikut Ustaz - slah satu punca "Kesilapan Lidah" ialah menyanyi - selain yg mengumpat dll.
Tp kalu menyeru kpd nasihat - tu adalah lbh baik kan

Ayah

afiqawe7 said...

>anonymous;
itu la. masa zaman kita, takde lagi benda mcm ni. tp, tak jauh ke zmn adik2 kita, dah ada dah... masa zaman anak2 kita nnt lak, cucu kita lak,... mcm mana ye?

so, byk kerja lagi kena buat!

>hadoken;
yup, satu lagi sbb kehendak msyarakat kat msia mcm tu. so, media, nak tak nak, terpaksa la hidangkan selera yg mcm tu.
tukar menu lain, susah nak jadi.
tgk la sambutan kpd Akademi Quran mcm mana kan?
so, tak jadi je kalau nak tukar menu...
kena tukar asasnya- tukar kehendak tu kpd kehendak yg sepatutnya...

>k s;
waalaikumussalam. yes, ni ada abg2 kat UK fwd. 1st time gak tgk ni. terkejut gak. then, srazu teringat awe ternampak studio bintang kecil masa kt msia hari tu. geleng kepala jugak la awe tgk... sian budak2 kt msia tu - MK.

Bapak,
Waalaikumussalam.
yup, jom kita ajak masyarkat tukar selera - menjadi msrykt yg selalu mengambil berat, nasihat-menasihati & tolong menolong ke arah kebaikan.

maddie said...

you know what's sadder?
the parents that seem to take pride in their kids singing and performing on stage like that.
a parent should know better. children are like a blank sheet of paper, what they become is up to their parents.

they're so young... so impressionable. it doesn't help that our media propagate the grandeur of being an instant celebrity. what's misunderstood is that there is no need to stoop so low to achieve that kind of success, if that is what they really want anyway.

it's inspiring though, to see such conviction expressed by the kids these days. they can do anything if they put their mind to it. and then like the rest of us we all grow up and being optimistic isn't so easy anymore.