Boycott Israel !

"It's better to light a candle, than to curse the darkness"

Saturday, December 6

Bukan macam SIM Card...


Bila rasa nak pakai, pakai...
Bila rasa tak sesuai, cabut kejap... pakai SIM Card Al-hawa....

Mungkin sbb tawaran yg lebih sesuai dgn hati kot,
padahal bukan sbb sesuai dgn hati,
tapi sebab hati yang dah tak bersih...

Yang hitam dinampak putih,
Yang putih dinampak hitam...

Bukankah Islam itu ad-deen?
Islam bukanlah hanya ruang lingkup agama
(ibadah solat, puasa, zakat dll) semata-mata,
tetapi lebih daripada itu...

Belajar, Bekerja, Makan, Minum, Tidur,
Bersukan, Berjual-beli,
dll

Seluruh cara hidup kita mestilah Islam,
24-7-365,
drpd celik - pejam mata,
dan seterus-terusnya....

So, Kenapa nak cabut ???

3 comments:

Anonymous said...

Tambahan;

Bile nk solat atau gi tempat2 lain boleh je pakai seluar panjang.
tapi bile nk main futsal, pakai seluar pendek. kononnya lebih selesa.

Pahtu bile nk solat/ke majlis2 agama, pakai telekung,
Dah habis solat, terus melayang tudungnya, katanya panas, tak nmpk moden, tak lawa.

macam tu juga bile nk buat pinjaman duit. bile nk buat pelaburan... dan lain2

Solat bile hari Jumaat je, hari Raya je... (tu pun kalu pegi)

dan macam2 lg kan amalan umat Islam kita kini yg byk dah kena penyakit al-wahn tu (yg mcm dlh hadis pasal buih2 kat lautan tu)

jadi, JOM-lah Masuk Islam secara Keseluruhan!

bukan sket-sket atau sebahagian-sebahagian atau yg mana kita suka je...

=)

pembaca said...

al-hawa = perkara/benda yang datang selain daripada Allah swt kan?

13 said...

hm..analogi yang menarik.heh!