Boycott Israel !

"It's better to light a candle, than to curse the darkness"

Sunday, August 27

Selamat Pengantin Baru~

Abg Dir & Kak Yani (kelantan - 11/08/06)














Abg Nasir & Cik Na (Kedah-19/08/06)



















Abg Kamal & Kak Ja (Kuala Lumpur-26/08/06)














Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui.
( سورة النور , An-Noor, Ayat 32)

Narrated 'Abdullah: We were with the Prophet while we were young and had no wealth whatever. So Allah's Apostle said, "O young people! Whoever among you can marry, should marry, because it helps him lower his gaze and guard his modesty (i.e. his private parts from committing illegal sexual intercourse etc.), and whoever is not able to marry, should fast, as fasting diminishes his sexual power."
(Book #62, Hadith #4)

huh. ketiga-tiga akak saudara tu semua dah kahwin ni.
walaupun beza umur kami tak lah jauh mana, tapi nampak mereka tu memang sudah matang dan bersedia untuk melangkah ke alam perkahwinan.

malu rasanya diri ni yang tak matang2 lagi. aduih. bila la nak berubah ni...
3-4 tahun lagi pun nak kawen, rasa mcm sama je...

anyway, Selamat Pengantin Baru buat kalian semua. COngratulations!
Moga-moga kekal bahagia hingga hujung hayat dan dikurniakan generasi yang soleh & solehah. insya Allah...

1 comment:

erina_z said...

sukanya tengok kak ja ngn abg kamal!