Boycott Israel !

"It's better to light a candle, than to curse the darkness"

Friday, December 1

Lesen.....

Salam wbt,

erm, nak tanya nie....

Kenapa bila kita nak bawa kereta di jalan raya perlu ada lesen?
kalau takde lesen kiranya kita melanggar undang-undang lah kan?
dan kita akan disaman dan dihukum?
>tapi kita tak bawa laju-laju, bawa dengan cermat, selamat...
>kenapa perlu nak saman saya?? kenapa perlu ditangkap saya??


bagaimana pula kalau kita bawa anak dara orang keluar jalan-jalan...?
tak perlu lesen nikah ke?
tak langgar larangan Tuhan ke?
>tapi kita tak pegang tangan, kita tak sentuh2, kita jaga dengan cermat, selamat...
>kenapa nak marah saya?? kenapa nak larang saya??


erm... :-?

*tiada kaitan hidup & mati.. hanya utk renungan diri sahaja

3 comments:

hadoken said...

sng jerk jawapannyer....

lesen terbang dr seten....
foc....
gerenti beres....
dosa tanggung sendiri...

tul x??

HiramiE said...

prappppppp....susah ni~
1)nk dpt lesen kete susah(byk procedur)=nk dpt lesen nikah(nk kene mintak restu parents,yeke?)
2)tp.... nk dpt lesen kete,mahal x same dgn lesen nikah>>x perlu byk soal cukup 5 syarat(SISWA)>>>jalannn

aduss awe~

nadiah_kamaludin said...

salam..topic2 mcm ni slalu dpt sambutan di klgn remaja2 bbanding topic2 yg lain..mesti ade je yg mengomen,hehe..maklumla amat berkait rapat dgn realiti remaja..kitalah tu..moga dpt timbulkan kesedaran dlm diri kite iAllah :)