Boycott Israel !

"It's better to light a candle, than to curse the darkness"

Monday, May 10

Kenapa nak ikut mereka...?

"Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan redha kepada kamu hingga kamu mengikuti cara hidup mereka.

Katakanlah: "Sesungguhnya petunjuk Allah itulah petunjuk (yang benar)".

Dan sesungguhnya jika kamu mengikuti kemauan mereka setelah pengetahuan datang kepadamu, maka Allah tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu. "
(Al Baqarah, 120)

“Erh betul ke aku tak patut pergi ke situ?”

“Erm… Kenapa tak boleh? Aku tengok semua orang ok je...
Apa masalahnya?”

“Perkara ni tak bertentangan dengan Islam-kan ?”

“Ish, macam mana nak moden kalau tak ada benda ni?”

“Ala, kau ni kolot sangatlah!!”


dan macam-macam lagi…..

Begitulah kita, sehingga terpaksa mengeluarkan kata-kata yang memeningkan kepala diri sendiri akibat kekeliruan yang menyelebungi diri kita.

Manakala si Yahudi & Nasrani pula sedang bergembira melihat kemiskinan, kemunduran, perpecahan dan peperangan yang berlaku di negara-negara yang adanya umat Islam. Rancangan mereka sejak berjaya menjatuhkan sistem khilafah kita melalui serangan pemikiran kini akan semakin berjaya jika kita terus berdiam diri melihat, melayan dan menjadi penonton sahaja dengan apa yang berlaku.

Sedikit demi sedikit mereka mengajak kita ke arah mereka, meniru cara hidup mereka, mengagung-agungkan mereka dan membanggai sistem-sistem kehidupan yang mereka telah ciptakan itu.

Sedikit demi sedikit celupan fitrah Islam kita dikoyak-koyakkkan, dicarik-carikkan dan dicabut daripada diri kita.

Sedikit demi sedikit kita mula meninggalkan Al-Quran dan As-sunnah dan mengambil ‘manual of conduct’ yang mereka cipta dan entah berapa kali dah diubah untuk menyedapkan diri mereka.

Sedikit demi sedikit kita mula melakukan maksiat kemungkaran dan meninggalkan perkara-perkara yang baik sehinggakan kita ditanam dengan rasa indah dan baik akan kemungkaran yang kita lakukan itu.

Yahudi dan Nasrani tidak perlu lagi bersusah payah menghantar sepasukan tentera utk menghancurkan Islam. Tapi mereka perlu hanya menghantar ‘tentera-tentera’ yang berbentuk wang, hiburan, keinginan nafsu, perempuan dan pelbagai lagi.

Itu tempat mereka.
Itu cara mereka hendak berhibur.
Itu cara mereka untuk menenangkan hati mereka.
Itu cara mereka untuk bergaul dan berseronok-seronok.

Itu bukan tempat kita, as orang islam.
Itu bukan cara kita untuk berhibur.
Itu bukan cara kita untuk menenangkan hati.
Itu bukan cara kita untuk bergaul dan berseronok-seronok.

Mengapa mahu ke sana?
Ada dance floor lagi tu...

Tak ke obvious?

Oh, Kawan-kawan yang sehati, seakidah keimanan...
Oh Adik-adik yang disayangi...

Kita ada cara kita.
Kita ada cara yang telah ditujukkan kepada kita
oleh PENCIPTA kita.

Yang saya pasti 100x...
lagi BEST,
lagi Seronok,
lagi Bahagia,
lagi Tenang,
lagi Diberkati,
lagi Diredhai,
...kalau kita nak.

Kita ada cara hidup kita dan ITU memang cara hidup mereka.

Kenapa kita nak ikut?

Allah dah ingatkan kita yang mereka itu tidak akan putus-putus menarik kita untuk ikut cara hidup mereka seperti dalam ayat Quran di atas.

Kenapa masih kita nak ikut?

Rasulullah s.a.w, role model kita, idola kita pun ada pesan :
"Kamu telah mengikuti sunnah orang-orang sebelum kamu sejengkal demi sejengkal, sehasta demi sehasta. Sehinggakan mereka masuk ke dalam lubang biawak kamu tetap mengikuti mereka.

Kami bertanya: Wahai Rasulullah, apakah yang kamu maksudkan itu adalah orang-orang Yahudi dan orang-orang Nasrani? Baginda bersabda: Kalau bukan mereka, siapa lagi?" (Riwayat Bukhari dan Muslim)

Dan kenapa kita masih terus nak ikut?

Janganlah tertipu lagi.
Cukuplah apa yang mereka telah buat
sehingga tertariknya kita dahulu itu ke lubang gelap jahiliyyah.

Kita dah bangun daripada jatuh dulu kan?
Kita dah jauh meninggalkan lubang itu kan?
Kita dah lari menuju cahaya baru kan?

Mengapa kita masih tertarik dengan gelap-gelap itu?
Ya, sebab mereka masih terus menarik dan menarik...

Tapi KITA kan KUAT.
Kita kan KUAT.
Kita kan KUAT.


Boleh saja kata TAK NAK!
Walau murah,
walau free,
walau diberi duit sekalipun.

Saya yakin kita boleh katakan TAK NAK!


Ya Allah, jauhkanlah kami daripada terasa indah dan baik di hati kami atas segala perkara yang maksiat yang kami lakukan yang sudah tentunya Engkau murkai.

Ya Tuhan kami, janganlah Engkau jadikan hati kami condong kepada kesesatan sesudah Engkau beri petunjuk kepada kami, dan kurniakanlah kepada kami rahmat dari sisi Engkau; karena sesungguhnya Engkau-lah Maha Pemberi kurnia. Amiin
.


*Edited daripada previous entry.
*Ya, sengaja tulis 'waktu ini' untuk mengingatkan diri, kawan-kawan dan adik-adik.

2 comments:

Maher said...

terima kasih abg awe!

azni_1405 said...

wah,,sokong!!
kita ni hanya nak memuaskan nafsu sendiri je..