Boycott Israel !

"It's better to light a candle, than to curse the darkness"

Sunday, May 23

Bom Fitnah

Beberapa hari lepas kita dapat lihat sekali lagi musuh-musuh Islam telah membuat serangan terhadap Islam. Kali ini mereka mencipta pula "Draw Muhammad Day".

Ya, sengaja mencari pasal!

Tiada moraliti dan tidak ada respect langsung!

Selalunya mereka ini bukannya ada hujah atau asas pun. Tetapi mereka lakukan ini tidak lain tidak bukan hanya kerana mereka sedang risau yang Islam kembali berkembang pesatnya. Teralu progresif! Di mana-mana terutamanya di negara-negara mereka, kenaikan Islam bertambah dengan dahsyatnya.

Tidak terkecuali Russia...

Russia pun yang bimbang pengaruh Islam semakin berkembang hari demi hari telah sanggup mengebom rakyat sendiri hanya semata-mata hendak memburukkan Islam.

Ya, mereka berjaya memburukkan Islam. Mereka berjaya menuduh orang Islam yang membuat 'onar' itu. Tetapi sehingga ke hari ini mereka masih gagal membuktikan siapa yang sebenarnya dalang di sebalik kejadian itu, walaupun ada video seseorang yang telah mengaku.

Orang Islam Russia tidak sebodoh itu saya rasa. Selepas beberapa hari, kita dapat lihat yang Presidennya selamat sahaja pergi dan pulang melawat tempat di mana kononnya adanya perancang bom itu berada. Berani pula ya? Tidakkah pelik?

Mungkin dia tidak merancang. Tetapi, pasti ada dalang-dalang di bawahnya yang merancang, semata-mata kerana politik dan kedudukan.

Dan saya juga banyak membaca di website-websites islam russia yang mempertikaikan kesahihan cerita-cerita, saksi dan keluarga yang terlibat. Susah sangat untuk relate satu sama lain. Banyak kepincangan. Bagi saya, sungguh tidak pandai mereka merancang penipuan sebegini. "Takleh lawan US lagi la nampaknya..."

Begitlah kelakuan bagi mereka yang dengki dan sangat risau dengan al-haq ini. Macam mana pun mereka buat, Al-haq ini akan terus dan terus berjalan. Berjalan meruntuhkan satu-persatu al-batil di hadapan yang menghalangnya. Dan membina kembali tamaddun dan sistem kehidupan di alam ini.

Walau pahit, sukar dan semakin besar cabarannya selepas peristiwa ini untuk ummat Islam di Russia, saya yakin ia hanyalah sementara. Saya juga yakin semakin ramai orang Russia yang akan cuba mencari apa sebenarnya ada pada Islam dan seterunya akan cuba memahami ad-deen ini.

Mereka akan melihat kebenaran yang sebenar. Siapa yang benar dan siapa yang salah akan terungkai tidak lama lagi. Islam akan menjadi pilihan hidup mereka. Islam akan menjadi solusi masalah dan persoalan mereka. Islam akan menjadi pembawa rahmat kepada mereka.

Insya Allah!

Percayalah! Allahu akbar!


Tag : Bombing, Islam, Russia, Moscow, Metro, Malaysian Students in Moscow, Muslim.

No comments: