Boycott Israel !

"It's better to light a candle, than to curse the darkness"

Saturday, November 14

Daripada keGelapan kepada Cahaya Islam...

Sesungguhnya Allah SWT telah mengeluarkan kita daripada pelbagai kegelapan serta kesesatan Jahiliyah dan menuju ke arah cahaya Islam yang terang benderang.

Dengan Islam, Allah SWT telah menjadikan kita sebagai umat yang mulia dan perkasa, yang disegani dan diangkatkan atas semua umat manusia.

Oleh sebab supaya kita ini sentiasa menjadi umat yang seperti itu dan tetap seperti itu, maka kita haruslah memberikan komitmen yang tinggi terhadap apa sahaja yang diperintahkan oleh Allah swt kepada kita dan meninggalkan apa sahaja yang dilarangNya.

Allah SWT berfirman:

وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلاَ تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا
“Dan berpegang teguhlah kamu semuanya kepada tali (agama) Allah, dan janganlah kamu bercerai berai, dan ingatlah akan nikmat Allah kepadamu ketika kamu dahulu (masa Jahiliyah) bermusuh-musuhan, maka Allah mempersatukan hatimu, sehingga dengan kurniaanNya kamu menjadi orang-orang yang bersaudara...” (Ali Imran, 3 : 103)



No comments: